TRZECIA GENERACJA BERLINGO – POLSKIE CENY

Citroën, który w 1996 r. stworzył segment „kombivanów”, przedstawia nowego Berlingo. Trzecia generacja jest kontynuacją sagi tego niekonwencjonalnego, prostego i funkcjonalnego samochodu. Przez lata w modelu wprowadzono wiele innowacji.

Stał się synonimem „praktycznego zmysłu”, partnera w każdej formie wypoczynku i dla każdej rodziny. Nowy Berlingo jest całkowicie spójny z linią ostatnich modeli marki. Jego stylistyka i komfort sprawiają, że jest bardziej nowoczesny. Jednocześnie podkreśla świeżość rozwiązań oraz funkcjonalność, które złożyły się na sukces tego kultowego modelu. Dotychczas Berlingo został sprzedany w ponad 1,7 miliona egzemplarzy. Nowa generacja przejmuje nową sylwetkę i elementy tożsamości stylu Citroena, które nadają mu solidny, a jednocześnie przyjazny wygląd. Nowy Berlingo umacnia też swoje dotychczasowe atuty: modułowość  i przestrzeń we wnętrzu. Jest znacznie łatwiejszy w codziennym użytkowaniu dzięki trzem niezależnym i składanym w prosty sposób tylnym siedzeniom, płaskiej podłodze sięgającej aż do przedniego fotela pasażera, również składanego, długości powierzchni ładunkowej 2,70 m i dodatkowym 100 l pojemności bagażnika. Doskonale wpisuje się w potrzeby współczesnych użytkowników dzięki nowej platformie, 19 systemom wspomagania prowadzenia i 4 systemom łączności, układom napędowym najnowszej generacji (nowe silniki: wysokoprężny 1.5 BlueHDi lub benzynowy 1.2 PureTech), czy też automatycznej skrzyni biegów EAT8 oraz nowemu zawieszeniu, które zwiększa komfort. Nowy Citroën Berlingo jest teraz dostępny w dwóch długościach nadwozia M i XL (4,40 m lub 4,75 m), w wersjach z pięcioma lub siedmioma miejscami siedzącymi.

Model jest dostępny w Polsce od 61 900 zł.

 

NOWA ODSŁONA KULTOWEGO SAMOCHODU

 

Wprowadzając nową generację Berlingo, Citroën dokonuje ewolucji kultowego modelu w segmencie kombivanów, który stworzył prawie 22 lata temu. Model stał się punktem odniesienia dla samochodów tego typu do tego stopnia, że w niektórych krajach jego nazwa stała się synonimem całego segmentu, podobnie jak w przypadku marki Adidas. Nowy Berlingo, który jest ważnym graczem w segmencie kombivanów jest innowacyjny i dzięki temu zaznacza swoją odmienność i wyznacza nowe standardy wszechstronności i funkcjonalności.  Przykładem może być wprowadzenie trzech niezależnych tylnych siedzeń, podsufitowego schowka Modutop® czy otwieranej tylnej szyby. Modyfikacje okazały się niezwykle korzystne dla jego stylistyki, komfortu i dynamicznych właściwości jezdnych. Berlingo nie boi się upływu czasu. W 2017 roku sprzedano 165 000 egzemplarzy wersji osobowych i użytkowych drugiej generacji, której produkcja rozpoczęła się w 2008 roku. Był to kolejny rekord po rekordowym 2016 roku.  W 2017 roku Citroën Berlingo był najlepiej sprzedającym się modelem marki w niemal 17 krajach. Dziś jest drugim najlepiej sprzedającym się modelem Citroëna po C3, a w Europie drugim najlepiej sprzedającym się modelem kombivana i należy do pierwszej trójki w segmencie lekkich pojazdów użytkowych. W sumie od chwili wprowadzenia na rynek w 1996 r. wyprodukowano ponad 3,3 miliona egzemplarzy tego modelu.

 

Wraz z trzecią generacją Berlingo w wersji osobowej Citroën odsłania ważny model zarówno dla marki, jak i dla segmentu.  Niezmiennie popularny model jest doskonałą ofertą dla rodzin czy seniorów. Jest idealny przy aktywnym stylu życia, a jego posiadacze są przywiązani do możliwości posiadania nietuzinkowego, sympatycznego i dyskretnego samochodu. Przede wszystkim jednak szukają przestronności, funkcjonalności i prostoty przy zachowaniu lepszej stylistyki, komfortu  i nowoczesności. Pod względem stylu i komfortu Nowy Citroën Berlingo odpowiada na nowe hasło marki „Inspired By You”.

 

WYRAZISTY SAMOCHÓD – NOWA LINIA NADWOZIA I STYLISTYKA TYPOWA DLA NOWYCH MODELI CITROËNA

Nowy Citroën Berlingo jest bardziej nowoczesny, ma solidny i imponujący wygląd samochodu terenowego, nie traci przy tym swojego świeżego i nietuzinkowego charakteru. Jest to możliwe dzięki:

  • Zmienionej sylwetce z wysuniętą przednią szybą, wyższym i krótszym przodem za sprawą platformy EMP2, która umożliwiła skrócenie przedniego zwisu,
  • Przodem spójnym ze stylistyką marki Citroën z dwupoziomowym układem świateł i oryginalnymi, zaokrąglonymi światłami przeciwmgłowymi,
  • Płynnej sylwetce o wyprofilowanych bokach, panelami Airbump® w dolnej części drzwi czy też uciekającej do tyłu linii dachu, która dodaje sylwetce dynamiki,
  • Ascetycznemu wnętrzu w duchu Citroën, desce rozdzielczej sprawiającej wrażenie zawieszonej w powietrzu i kilku wersji wyposażenia wnętrza,
  • Możliwościom personalizacji kolorystycznej: Pakiet Color White lub Orange (pakiet XTR),
  • Dwóm długościom nadwozia M i XL (4,40 m i 4,75 m), dostępnym w wersji 5- i 7-miejscowej.

 

Zdjęcia: Copyright William Crozes @ Continental Productions

WIĘCEJ INTELIGENTNYCH ROZWIĄZAŃ DLA ZAPEWNIENIA ŁATWOŚCI OBSŁUGI I KOMFORTU
Nowy Citroën Berlingo w pełni wykorzystuje swoje mocne strony, aby ułatwić użytkowanie:

  • wyjątkowa modułowość dzięki trzem jednakowej wielkości niezależnym tylnym fotelom, które można łatwo złożyć za pomocą przycisku Magic Flat®* umieszczonego w bagażniku. W połączeniu ze składanym przednim fotelem pasażera pozwala to na uzyskanie całkowicie płaskiej podłogi i długości ładowania do 2,70 m w przypadku nadwozia M i 3,05 m w rozmiarze XL,
  • boczne drzwi przesuwne wyposażone w elektrycznie opuszczane szyby (z obu stron),
  • wzorcowa w tej klasie pojemność bagażnika, powiększona o 100 l do 775 l w przypadku nadwozia w rozmiarze M. Łatwy dostęp do bagażnika dzięki otwieranemu tylnemu oknu i 2-pozycyjnej półce,
  • 28 większych (aż do 186 litrów) i bardziej pomysłowych schowków, np. wielofunkcyjny dach Modutop® nowej generacji zapewniający lepsze doświetlenie wnętrza lub schowek Top Box, wyjątkowy dzięki sufitowej poduszce powietrznej Airbag in Roof.

Ponadto Nowy Citroën Berlingo zyskuje na funkcjonalności dzięki:

  • platformie EMP2, która pozwala na zwiększenie zwrotności (elektryczne wspomaganie kierownicy, średnica skrętu), zoptymalizowanie masy oraz na dostęp do najnowszych technologii wspomagania prowadzenia. Część tylna platformy pozostaje bez zmian dla uzyskania większej ładowności i zachowania dotychczasowej szerokości między nadkolami,
  • 19 technologiom wspomagania prowadzenia, takim jak kolorowy wyświetlacz Head-up Display, aktywny regulator prędkości z funkcją STOP, elektryczny hamulec postojowy, kamera cofania z funkcją Top Rear Vision, system Grip Control z funkcją Hill Assist Descent czy też system stabilizacji toru jazdy przyczepy,
  • czterem technologiom łączności, takim jak CITROËN Connect Navi lub ładowanie bezprzewodowe smartfona,
  • nowemu zawieszeniu, które jest kwintesencją know-how Citroëna w zakresie komfortu,
  • szerokiej gamie wydajnych układów napędowych, takich jak nowy silnik 1.5 BlueHDi lub automatyczna skrzynia biegów EAT8, a także silnik 1.2 PureTech.

            * indywidualne składane fotele dostępne już w chwili wejścia modelu do sprzedaży, system Magic Flat® dostępny na wiosnę 2019 r.

 

01 – NOWY CITROËN BERLINGO – NOWA ODSŁONA KULTOWEGO SAMOCHODU

 

Odnawiając model Berlingo, marka Citroën kontynuuje historię prawdziwej ikony motoryzacji, która w 1996 roku zapoczątkowała segment kombivanów.

 

ODNOWIENIE MODELU, KTÓRY WYZNACZA STANDARDY W SEGMENCIE

Nowy Citroën Berlingo wkracza na scenę w nowym świetle. Jego trzecia generacja, następca serii odnoszącej sukcesy, zachowuje to, co najważniejsze w koncepcji kombivanów i jest prawdziwym punktem odniesienia w tym segmencie. Marka Citroën dysponuje wyjątkowym know-how w tej dziedzinie i jest jednym z wiodących graczy na tym rynku od ponad dwóch dekad. Citroën jest przede wszystkim twórcą koncepcji kombivana w 1996 roku. Wówczas narodziła się pierwsza generacja modelu Citroën Berlingo. W 2008 roku zastąpiła ją druga generacja. Marka zawsze stawiała na innowacje z myślą o wprowadzaniu funkcjonalnych rozwiązań, wyróżniających jej samochody, takich jak trzy indywidualne tylne siedzenia, wielofunkcyjny schowek Modutop® lub otwierane tylne okno. Wierny duchowi swoich poprzedników, Nowy Citroën Berlingo jest wyjątkowy i idzie jeszcze dalej pod względem stylistyki, funkcjonalności i komfortu.

 

Chcąc utrzymać dotychczasowych klientów, Nowy Citroën Berlingo powstał z inspiracji ich stylem życia i zachodzącymi w nim zmianami, aby jak najlepiej sprostać codziennym potrzebom par i rodzin poszukujących wolności. Nowa generacja samochodu, zainspirowana oczekiwaniami klientów, jest idealną ilustracją nowego hasła marki „Inspired By You”, które świetnie pasuje do hasła reklamowego Berlingo: „Nie wymyśliliśmy rodziny, lecz stworzyliśmy dla niej idealny samochód!”. Wyraża ono chęć zapewnienia coraz łatwiejszego korzystania z samochodu. Nowy Citroën Berlingo jest bardziej nowoczesny, komfortowy, pomysłowy i dysponuje wszystkimi argumentami dla zdobycia nowych klientów. Wśród nich znajdują się młode, pracujące pary, z dziećmi lub bez, emeryci, a także osoby uprawiające sporty, takie jak turystyka rowerowa lub piesza, lubiący zajęcia na świeżym powietrzu, np. ogrodnictwo lub majsterkowanie. Nowy Citroën Berlingo to wszechstronny samochód, który stanowi doskonałą ofertę dla rodzin i dla seniorów. Jest idealnym partnerem w prowadzeniu aktywnego stylu życia. To samochód dla wszystkich, którzy przede wszystkim zwracają uwagę na przestronność i funkcjonalność.

 

WAŻNY MODEL W SEGMENCIE. WAŻNY MODEL DLA MARKI

Jeden z głównych modeli marki i segmentu kombivanów, trzeci z rodziny Berlingo jest elementem nowej ofensywy Citroëna na rynkach pozaeuropejskich. W 2017 roku, ponad 20 lat po debiucie, Berlingo, samochód przeznaczony do rekreacji, który odniósł niezaprzeczalny sukces wśród kolejnych pokoleń klientów, okazał się znowu najlepiej sprzedającym się modelem Citroëna w prawie 17 krajach. Stał się kultowym modelem i prawdziwym bestsellerem marki Citroën. Obecnie Berlingo jest drugim najlepiej sprzedającym się modelem Citroëna na świecie zaraz po C3! W Europie jest to drugi najlepiej sprzedający się model kombivana, stale utrzymujący się w pierwszej trójce lekkich samochodów użytkowych. W sumie od 1996 roku na świecie sprzedano ponad 1,7 miliona egzemplarzy w wersji osobowej (wszystkich generacji) i wyprodukowano ponad 3,3 miliona egzemplarzy w wersji osobowej i użytkowej. Dzięki nowej tegorocznej ofercie Citroën wykorzystuje nazwę, historię i atuty swojego kombivana i dąży do osiągnięcia jeszcze lepszych wyników na rynku europejskim.

 

02 – WYRAZISTY SAMOCHÓD – NOWA LINIA NADWOZIA I STYLISTYKA TYPOWA DLA NOWYCH MODELI CITROËNA

 

Nowy Berlingo jest zdecydowanie bardziej nowoczesny i w pełni spójny z tożsamością marki Citroën. Solidna i imponująca sylwetka, przypominająca terenowy samochód, nie traci świeżego, nietuzinkowego charakteru i robi wrażenie.

 

SYMPATYCZNA I WYJĄTKOWA OSOBOWOŚĆ

Podobnie jak najnowsze modele marki Citroën, Nowy Berlingo jest przełomowy pod względem stylu i wnosi powiew świeżości do segmentu kombivanów. Citroën postanowił dokonać głębokich zmian w nowym modelu. Samochód wyróżnia się wyjątkową budową i sylwetką, a także zdecydowaną stylistyką i płynnymi, nieagresywnymi liniami. Nowy Citroën Berlingo jest dziełem zespołu Style Citroën, kierowanego przez Alexandra Malvala. Projektant jest twórcą całkowicie nowej generacji samochodów o ekspresyjnej stylistyce z odrobiną śmiałości tak charakterystycznej dla marki Citroën. Nowy Berlingo jest całkowicie odnowiony. Jego twórcom udało się z klasą pogodzić osobowość, funkcjonalność i komfort.

 

Przód Nowego Citroëna Berlingo wyróżnia się mocną stylistyką dzięki zastosowaniu przedniej części platformy EMP2                        i krótszym zwisom. Nowego Berlingo wyróżnia wyższa i krótsza maska, dająca poczucie dominacji na drodze, charakterystyczny poszerzony przód z dwupoziomowym układem świateł, typowym dla marki i wysunięta przednia szyba, która daje więcej miejsca i światła.

 

Nowy Citroën Berlingo ma wysoką dolną część nadwozia ze starannie dopracowanymi bokami i duże ukośne przeszklone powierzchnie boczne. Wzmacniają one charakter i podkreślają nowoczesność i dynamikę sylwetki. Podłużne relingi dachowe (dostępne w zależności od wersji) nawiązują do jego rekreacyjnego charakteru. Model jest dodatkowo wyposażony w panele Airbump® rozmieszczone w dolnej części drzwi, które podkreślają solidny wygląd, a jednocześnie są stałym elementem ochrony karoserii. Uciekająca do tyłu linia dachu dodaje dynamiki sylwetce samochodu.

 

Gładkie tylne światła Nowego Berlingo są rozmieszczone pionowo. Otaczają klapę bagażnika z otwieraną i przyciemnianą tylną szybą, pod którą znajduje się logo marki. Nowe tylne światła dodają Nowemu Citroënowi Berlingo klasy i harmonii. Wysokość samochodu wynosi min. 1,81 m bez relingów dachowych (w zależności od wersji).

 

Nowy Citroën Berlingo, podobnie jak C3, nowy kompaktowy SUV C3 Aircross lub nowy C4 Cactus umożliwia duże możliwości personalizacji, typowe dla marki i bardzo cenione przez klientów.  Oferuje szeroką gamę 8 kolorów nadwozia: Sable, Aqua Green, Gris Acier, Gris Platinium, Noir Onyx, Deep Blue, Rouge Ardent, Blanc Banquise. Wzbogacają ją kolorystyczne wstawki wokół zaokrąglonych świateł przeciwmgłowych, a także przy panelach Airbump®: pakiet Color White (w zależności od wersji) lub pakiet Color Orange (specyficzny dla pakietu XTR). Kultową wersję Berlingo „XTR”, która nawiązuje do dalekich wypraw, poza pakietem Color Orange wyróżniają 17-calowe obręcze ze stopu metali lekkich SPIN oraz przednie i tylne nakładki ochronne na zderzaki w kolorze nadwozia, a także specjalne wykończenie wnętrza Wild Green.

 

Kabina Nowego Berlingo została starannie zaprojektowana zgodnie z duchem marki Citroën. Całkowicie odnowiona wyraża skok pokoleniowy pod względem jakości wykończenia i pociąga pogodną atmosferą. Nowy Citroën Berlingo wyróżnia się elegancką, jakby „zawieszoną w powietrzu” deską rozdzielczą i wysoką pozycją kierowcy, które zapraszają do wyruszenia             w podróż. Pozioma deska rozdzielcza o wysmakowanej stylistyce zyskuje na ergonomii między innymi dzięki bezpośredniemu dostępowi do elementów sterujących klimatyzacją. Kryje też w sobie wiele schowków.

 

Projektanci, którzy inspirowali się architekturą wnętrza i podróżami, zaprojektowali wnętrze Nowego Berlingo w taki sposób, aby miało klasę i było funkcjonalne. Zastosowali miękkie i ciepłe materiały, aby pasażerowie czuli się przyjemnie. Dlatego wnętrze Nowego Berlingo oferuje kilka nowych tapicerek i kompozycji kolorystycznych, które odpowiadają różnym wersjom wykończenia:

  • Wykończenie standardowe.
  • W wykończeniu „Metropolitan Grey” zastosowano tkaninę Slash Grey.
  • Wykończenie „Wild Green” stworzone specjalnie dla pakietu XTR i będące synonimem ucieczki od codzienności, wyróżnia tapicerka Line Green.

 

DWIE DŁUGOŚCI NADWOZIA: M I XL

Nowy Citroën Berlingo po raz pierwszy w swojej historii oferuje klientom nadwozie o dwóch długościach i jednocześnie zachowuje solidną i pełną klasy sylwetkę, która z pewnością spodoba się licznym użytkownikom. Nowoczesny i zabawny, Nowy Berlingo jest dostępny w 2 długościach nadwozia o proporcjonalnych i harmonijnych liniach. Nadwozie                                      o standardowej długości M zachowuje kompaktowość i zwrotność. Jest o 2 cm dłuższe od modelu poprzedniej generacji. Ma długość 4,40 m i rozstaw osi 2,78 m. Natomiast nowa, wydłużona wersja nadwozia w rozmiarze XL zyskuje 35 cm, co daje 4,75 m długości przy rozstawie osi 2,97 m. Bardziej wszechstronny niż kiedykolwiek, z możliwością przewozu pięciu lub siedmiu pasażerów niezależnie od wersji M lub XL, Nowy Citroën Berlingo odpowiada na potrzeby rodzin i przyjaciół  i umożliwia wybór pomiędzy przestronnością a wielkością bagażnika, w zależności od potrzeb użytkowników.

 

03- NOWY CITROËN BERLINGO – WIĘCEJ INTELIGENTNYCH ROZWIĄZAŃ UŁATWIAJĄCYCH EKSPLOATACJĘ I PODNOSZĄCYCH KOMFORT W KABINIE

 

Nowy Citroën Berlingo wykorzystując wszystkie dotychczasowe atuty, które zdecydowały o jego sukcesie, idzie jeszcze dalej i oferuje najbardziej komfortowe rozwiązania w tym segmencie, ułatwiające codzienne użytkowanie samochodu. Nowy Citroën Berlingo wpisuje się w program Citroën Advanced Comfort®. Już po otwarciu drzwi samochodu zauważamy wyjątkowo przestronne i doskonale doświetlone wnętrze, liczne możliwości jego aranżacji i obszerne schowki.

 

WYJĄTKOWO MODULARNE WNĘTRZE

Przestronna kabina i możliwości jej aranżacji w zależności od potrzeb to jedne z głównych powodów zakupu kombivana. Nowy Citroën Berlingo oferuje pomysłowo zaprojektowane rozwiązania, absolutnie niezbędne w samochodzie z tego segmentu. Przy tym ma bardziej przyjazne i komfortowe wnętrze. Wykorzystując know-how marki Citroën i zachowując wzorcową wszechstronność na tle kombivanów z tego segmentu, Nowy Citroën Berlingo jest w stanie dostosować się do wszelkich potrzeb i sposobów użytkowania samochodu przez klientów, którzy prowadzą aktywne życie.

 

Nowy Citroën Berlingo praktyczny wewnątrz i z zewnątrz, zapewnia pasażerom swobodny dostęp do kabiny dzięki dwóm szerokim i wyjątkowo funkcjonalnym, przesuwnym drzwiom bocznym, które teraz wyposażono w elektrycznie sterowane szyby. Nowy Berlingo ma też dużą tylną klapę z dostępem do obszernego bagażnika o pojemności 775 litrów w nadwoziu M w konfiguracji 5-miejscowej (czyli o 100 litrów więcej niż w obecnej generacji tego modelu). Dyskretny przewóz bagaży ułatwia przyciemniana, otwierana tylna szyba oraz składana tylna półka zasłaniająca bagaże, o dwóch możliwych położeniach, bardzo pomocna przy załadunku i wyładunku. Pozwala również wygodnie włożyć bagaże do bagażnika nawet w sytuacji, gdy brak miejsca za samochodem uniemożliwia otwarcie tylnej klapy.

 

Nowy Citroën Berlingo oferuje dużą przestrzeń w kabinie i możliwości jej aranżacji na najwyższym poziomie w tym segmencie. To przekłada się na pełną swobodę w codziennej eksploatacji. Służą temu następujące elementy wyposażenia:

  • trzy pojedyncze fotele tej samej wielkości w drugim rzędzie zapewniające pasażerom siedzącym z tyłu wyjątkowo dużo miejsca. Fotele są składane i w prosty sposób można uzyskać płaską podłogę. Służą do tego dźwignie umieszczone w każdym tylnym fotelu, dostępne od strony bagażnika poprzez łatwe uruchomienie dźwigni Magic Flat®*,
  • w połączeniu z funkcją składania przedniego fotela pasażera możliwe jest stworzenie płaskiej podłogi pozwalającej na przewożenie przedmiotów o długości 2,70 m w wersji nadwozia M i 3,05 m w wersji XL,
  • dwa demontowane fotele w trzecim rzędzie. Nie mają one regulacji wzdłużnej w wersji nadwozia M, natomiast wwersji XL są zamontowane na szynach umożliwiających regulację w zakresie 130 mm. Funkcja pozwala zwiększyć przestrzeń dla pasażerów z tyłu lub powiększyć przedział bagażowy.

             * indywidualne składane fotele dostępne już w chwili wejścia modelu do sprzedaży, system Magic Flat® dostępny na wiosnę 2019 r.

 

DO 186 LITRÓW FUNKCJONALNYCH SCHOWKÓW

Od pierwszych szkiców projektantów i pierwszych decyzji technicznych, ergonomiczne schowki i przydatne w różnych sytuacjach miejsca w kabinie należały do głównych założeń projektu tak, aby zapewnić użytkownikom Nowego Citroëna Berlingo pełną swobodę i komfort eksploatacji. Nowy Citroën Berlingo wyposażony jest w 28 schowków opracowanych                z myślą o codziennym użytkowaniu samochodu, a ich łączna pojemność wynosi 186 litrów, co z pewnością docenią klienci.

 

Nowy, wielofunkcyjny dach Berlingo, jeden z najistotniejszych elementów wyposażenia kombivana, zachowuje najlepsze rozwiązania znane z poprzednich generacji tego modelu i oferuje teraz jeszcze więcej miejsca. Dach Modutop® nowej generacji ma 92 litry pomysłowo rozmieszczonych schowków przeznaczonych na różne przedmioty. Schowek pod dachem jest dostępny z miejsc tylnych w drugim rzędzie lub od strony bagażnika przy otwieranej tylnej szybie. Ma objętość 60 litrów i dopuszczalne obciążenie 10 kg. Przezroczysta, dzielona półka, przez którą widać znajdujące się na niej przedmioty, pozwala na wykorzystanie zazwyczaj bezużytecznej przestrzeni. Zastępuje typowy schowek nad fotelami w pierwszym rzędzie. Jej proste i nowoczesne kształty oraz wykończenie powierzchni podnoszą jakość wyposażenia Nowego Berlingo.

 

Nowy Berlingo ma także dwa schowki w desce rozdzielczej: jeden w dolnej części, otwarty lub zamykany zależnie od wersji, na butelkę 0,75 l oraz wyjątkowy schowek górny Top Box, który mógł być zaprojektowany dzięki wbudowaniu poduszki powietrznej pasażera w konstrukcję dachu – Airbag in Roof. To pozwoliło uwolnić miejsce na obszerny, zamykany schowek w desce rozdzielczej po stronie pasażera. Zależnie od wersji może być chłodzony, mieć gniazdo USB i gniazdo Jack audio lub też łatwo pomieści laptop z 15-calowym ekranem.

 

Nowy Berlingo został zaprojektowany z myślą o codziennym przewożeniu przedmiotów różnej wielkości i przeznaczenia: przedmiotów osobistych, monet, długopisów, chusteczek czy dokumentów. W kabinie znajduje się kilka miejsc do tego celu, w tym miejsce na bezprzewodowe ładowanie telefonu, otwarty schowek przed ekranem radia, zamykany schowek nad kierownicą i szuflada pod fotelem kierowcy, uchwyty na kubki oraz kieszenie na drzwiach dzielone na dwie części, z których jedna może pomieścić 1,5-litrową butelkę. Dzieciom spodobają się zapewne rozkładane stoliki lotnicze umieszczone na oparciach fotela kierowcy i pasażera z przodu.

 

SWOBODNY DOSTĘP ŚWIATŁA DO WNĘTRZA

Nowy Citroën Berlingo wyróżnia się jasną kabiną dzięki dużej przeszklonej powierzchni wynoszącej 6,4 m2, na którą składają się szeroka szyba przednia, szyby boczne w drzwiach przesuwnych – teraz sterowane elektrycznie, a także szyby boczne tylne. W połączeniu z dachem Modutop® w zależności od wersji, obszerny, panoramiczny, szklany dach zapewnia niczym niezakłócony dostęp światła do kabiny. W razie potrzeby szklany dach może zostać zasłonięty elektrycznie sterowaną żaluzją. Komfort podróżowania Nowym Citroënem Berlingo, zwłaszcza po zmroku, podnoszą indywidualnie sterowane lampki sufitowe nad miejscami z tyłu oraz nowość w tym modelu – oświetlenie, które dodatkowo podkreśla przezroczystą część górnej półki.

 

WŁAŚCIWOŚCI JEZDNE TYPOWE DLA CITROËNA

Nowy Citroën Berlingo, produkowany w fabrykach PSA w Vigo w Hiszpanii i w Mangualde w Portugalii, jest zbudowany na nowej platformie, dzięki której udało się zwiększyć zwrotność, przestronność i funkcjonalność samochodu przy zachowaniu wzorcowych cech Citroëna.

 

Dostosowany do wszelkiego rodzaju użytkowania, Nowy Citroën Berlingo zyskał na funkcjonalności dzięki innowacyjnej konstrukcji. Przednia część modułowej platformy opiera się na konstrukcji platformy EMP2, zaś tylna część została przejęta z obecnego modelu Berlingo. Rozwiązanie przedniej części pozwoliło polepszyć zwrotność samochodu (wspomaganie układu kierowniczego, średnica skrętu), zmniejszyć jego masę i zastosować najnowsze systemy wspomagania prowadzenia samochodu. Natomiast tylna część stanowi ewolucję obecnej płyty podłogowej, dzięki której można było uzyskać większą ładowność i zachować szerokość między nadkolami. Są to rozwiązania, których wybór był podyktowany podniesieniem funkcjonalności samochodu tak, aby zadowolić klienta.

 

Nowy Citroën Berlingo pozostaje w zgodzie z wartościami marki i wpisuje się w program Citroën Advanced Comfort®. Wykorzystuje całe dotychczasowe know-how Citroëna. Każda podróż tym samochodem jest dla pasażerów przyjemnością dzięki skutecznemu tłumieniu nierówności drogi w każdych warunkach. Komfort jazdy, jaki Nowy Berlingo oferuje kierowcy i pasażerom, przejawia się zarówno w wygodnej pozycji za kierownicą, również na dalekich trasach, szerszymi siedziskami foteli, komfortową pracą zawieszenia i skuteczną izolacją dźwiękową kabiny.

 

ZAAWANSOWANY TECHNOLOGICZNIE KOMBIVAN WYPOSAŻONY W 19 SYSTEMÓW WSPOMAGANIA PROWADZENIA

Nowy kombivan Citroëna jest wyposażony w nowoczesne technologie, przydatne w codziennej eksploatacji i dające kierowcy poczucie bezpieczeństwa. Dysponuje najlepszymi rozwiązaniami na rynku łącznie z 19 systemami wspomagania prowadzenia samochodu. Gwarantuje wysoki poziom bezpieczeństwa dzięki systemom zmniejszającym ryzyko nawet chwilowego spadku uwagi czy ostrzegającym o zagrożeniu.

  • Kolorowy wyświetlacz Head-Up Display – wyświetla kluczowe informacje związane z prowadzeniem samochodu w polu widzenia kierowcy. Kolorowe informacje typu prędkość, wartości zadane regulatora i ogranicznika prędkości, wskazówki związane z nawigacją, itp. są stale widoczne na wysuwanej płytce, bez konieczności odrywania wzroku od drogi
  • Aktywny system monitorowania pasa ruchu jest systemem, który przy pomocy kamery rozpoznaje linie przerywane i ciągłe na jezdni i wykrywa niezamierzone przekroczenie linii wyznaczających pas ruchu. W takich sytuacjach układ kierowniczy progresywnie koryguje tor jazdy w celu utrzymania samochodu na dotychczasowym pasie ruchu. Przez cały czas korygowania toru jazdy miga kontrolka. Jeśli kierowca zdecyduje się utrzymać tor jazdy samochodu, może uniemożliwić jego korektę mocno przytrzymując kierownicę (na przykład podczas manewru omijania). Korekta toru jazdy zostanie wyłączona w chwili włączenia kierunkowskazu. System działa przy prędkości od 65 do 180 km/h.
  • System kontroli uwagi kierowcy – system ostrzega kierowcę o spadku uwagi. Ocenia poziom czujności kierowcy poprzez analizę odchylenia toru jazdy w stosunku do linii na jezdni dzięki wykorzystaniu wielofunkcyjnej kamery umieszczonej w górnej części przedniej szyby. Funkcja ta jest szczególnie przydatna na drogach szybkiego ruchu przy prędkości przekraczającej 65 km/h.
  • Coffee Break Alert – system powiadamia kierowcę o konieczności zrobienia przerwy w podróży po dwóch godzinach ciągłej jazdy z prędkością powyżej 65 km/h.
  • Rozszerzony system rozpoznawania znaków drogowych – wielofunkcyjna kamera umieszczona u góry przedniej szyby wykrywa i odczytuje niektóre znaki drogowe, w tym znaki ograniczenia prędkości oraz znaki znoszące te ograniczenia. Wykryty przez kamerę znak ograniczenia prędkości i informacja o dozwolonej maksymalnej prędkości są wyświetlane na 3,5-calowym, kolorowym ekranie zespołu zegarów i wskaźników, i na wyświetlaczu przeziernym Head-up Display’. Informacje są aktualizowane w momencie, gdy samochód mija znak drogowy. System uwzględnia także informacje o ograniczeniach prędkości zarejestrowane na mapie systemu nawigacji.
  • Adaptacyjny regulator prędkości z funkcją STOP (w wersjach ze skrzynią EAT8) system wykorzystuje wielofunkcyjną kamerę umieszczoną w górnej części przedniej szyby i spełnia dwie funkcje: automatycznego utrzymywania prędkości jazdy zaprogramowanej przez kierowcę i automatycznej korekty odległości od samochodu jadącego z przodu. System ten wykrywa pojazd jadący z przodu w tym samym kierunku. Automatycznie dostosowuje prędkość samochodu do prędkości pojazdu jadącego z przodu przy wykorzystaniu hamowania silnikiem i układu hamulcowego (zapalają się wówczas światła stopu), by utrzymać stałą odległość:

– jeśli pojazd jadący z przodu porusza się wolniej, system zmniejsza prędkość jazdy (do 30 km/h w wersjach z manualną skrzynią biegów) lub nawet zatrzymuje samochód (w wersjach z automatyczną skrzynią biegów EAT8);

– jeśli pojazd jadący z przodu przyspieszy lub zmieni pas ruchu, regulator stopniowo zwiększa prędkość jazdy, by powrócić do prędkości wcześniej zaprogramowanej;

– jeśli kierowca włączy kierunkowskaz, by wyprzedzić wolniej jadący pojazd, system zezwoli na podjechanie bliżej pojazdu wyprzedzanego, by ułatwić ten manewr, nie przekraczając jednak zaprogramowanej prędkości.

  • System kontroli martwego pola – za pomocą piktogramów widocznych w lusterkach bocznych system informuje oobecności innego samochodu w martwym polu widzenia.

Alarm ryzyka kolizji: funkcja pozwala uprzedzić kierowcę w razie ryzyka kolizji jego samochodu z pojazdem jadącym             z przodu lub pieszym znajdującym się na jego pasie ruchu. Ponadto z chwilą wykrycia ryzyka kolizji system włącza dźwiękowy i wizualny sygnał ostrzegawczy.

  • Active Safety Brake: system awaryjnego hamowania, który ogranicza ryzyko kolizji. Działa przy prędkościach powyżej 5 km/h i chroni przed zderzeniem z nieruchomymi lub ruchomymi przeszkodami oraz z pieszymi. W przypadku braku reakcji ze strony kierowcy po alarmie ryzyka kolizji, system powoduje automatyczne wyhamowanie samochodu.
  • System automatycznego przełączania świateł – system zwiększa bezpieczeństwo jazdy w nocy dzięki automatycznej zmianie świateł z drogowych na mijania i odwrotnie w zależności od oświetlenia i sytuacji na drodze.
  • Statyczne doświetlanie zakrętów– system działa przy prędkości poniżej 40 km/h w zależności od kąta skrętu kierownicy. Powoduje włączenie dodatkowego reflektora przeciwmgłowego – prawego lub lewego – w celu lepszego oświetlenia pobocza pod kątem sięgającym 75°.
  • System bezkluczykowego dostępu i uruchamiania samochodu – umożliwia zamykanie, otwieranie zamków drzwi i rozruch silnika bez wyjmowania kluczyka z kieszeni. Samochód rozpoznaje kierowcę, gdy zbliży rękę do klamki przednich drzwi lub przycisku bagażnika.
  • Wspomaganie ruszania na wzniesieniu – ułatwia ruszanie pod górę i zapobiega niepożądanemu zsuwaniu się samochodu na podjeździe po zwolnieniu pedału hamulca. Działa na wzniesieniach o kącie nachylenia powyżej 3%, unieruchamiając samochód na około dwie sekundy.
  • Boczne czujniki parkowaniapodczas wykonywania manewrów system informuje o przeszkodach znajdujących się z boku samochodu dzięki zapamiętanym informacjom pochodzącym z czujników umieszczonych w przednich i tylnych zderzakach w zależności od toru jazdy samochodu.
  • Kamera cofaniai funkcja Top Rear Vision – system wyświetla na ekranie dotykowym obraz najbliższego otoczenia samochodu za pomocą panoramicznej kamery 180°. Jego uzupełnieniem jest system wspomagania parkowania, który ostrzega kierowcę o przeszkodach znajdujących się w pobliżu samochodu za pomocą sygnałów dźwiękowych                        i świetlnych. Ekran jest podzielony na dwa pola: po lewej – widok z tyłu samochodu, po prawej – widok znad samochodu. Kierowca może wybrać różne możliwości wyświetlania: widok standardowy, widok 180° lub zbliżenie (w przypadku zbliżania się do przeszkody funkcja ta działa automatycznie).
  • System stabilizacji toru jazdy przyczepy – samochody wyposażone fabrycznie w hak holowniczy (opcja montowana fabrycznie) mają ponadto układ stabilizacji toru jazdy przyczepy. Ta dodatkowa funkcja ESP® wykrywa ruchy wężykowania naczepy, uruchamia hamulce w celu jej stabilizacji oraz w razie potrzeby zmniejsza moc silnika i tym samym prędkość samochodu. Obecność przyczepy jest wykrywana po jej podłączeniu do gniazda samochodu.
  • Elektryczny hamulec postojowysystem automatycznie włącza hamulce po wyłączeniu silnika oraz zwalnia je przy ruszaniu z miejsca (ustawienie domyślne). Można również włączyć go ręcznie za pomocą dźwigni.
  • Grip Control z funkcją Hill Assist Descent Grip Control poprawia właściwości trakcyjne i pozwala na dostosowanie napędu przekazywanego na przednie koła w zależności od warunków terenowych. Pokrętło umieszczone na środkowej konsoli umożliwia kierowcy wybór jednego z pięciu trybów działania: standard, śnieg, błoto, piasek, ESP OFF. Współpracująca z systemem Grip Control funkcja Hill Assist Descent pomaga w utrzymaniu niewielkiej prędkości jazdy nawet na drodze o dużym nachyleniu. Technologia ta pozwala utrzymać zamierzony tor jazdy i zmniejsza ryzyko poślizgu lub rozpędzenia się samochodu podczas zjeżdżania ze wzniesienia, zarówno podczas jazdy do przodu jak i na biegu wstecznym.
  • System Park Assist Zapewnia łatwe, bezstresowe i bezpieczne parkowanie. Jest to system aktywnego wspomagania parkowania równoległego i prostopadłego. Po włączeniu system rozpoznaje automatycznie miejsce parkingowe, następnie steruje układem kierowniczym tak, aby bezpiecznie zaparkować samochód.

4 TECHNOLOGIE ŁĄCZNOŚCI

W trosce o zapewnienie wysokiego poziomu komfortu i łatwości użytkowania Nowy Citroën Berlingo oddaje do dyspozycji pasażerów cztery systemy łączności, które zapewniają ciągłość komunikacji pomiędzy cyfrowymi zasobami klienta                        a samochodem, a także stały dostęp do sieci.

  • Funkcja Mirror Screen współpracująca z Android Auto, Apple CarPlay™ i MirrorLink®umożliwia w pełni bezpieczne korzystanie z aplikacji zainstalowanych na smartfonie za pośrednictwem 8-calowego, ekranu dotykowego samochodu.
  • CITROËN Connect Navi – system nawigacji 3D najnowszej generacji z wieloma zaletami. Współpracuje zdotykowym tabletem 7-calowym z ekranem pojemnościowym, reagującym na każde dotknięcie. System ma także funkcję rozpoznawania głosu do sterowania nawigacją, telefonem i zasobami multimedialnymi bez konieczności odrywania wzroku od drogi. System jest połączony z serwisami internetowymi takimi jak TomTom Traffic, który dostarcza w czasie rzeczywistym informacje o ruchu drogowym, lokalizacji stacji paliw, parkingach i ich cenach, informacje pogodowe oraz wyszukuje lokalne, interesujące miejsca. Informacja o strefach niebezpiecznych jest dostępna w opcji.
  • CITROËN Connect Box z pakietem SOS & Assistance usługa połączenia telefonicznego w sytuacji awaryjnej w celu udzielenia pomocy z funkcją geolokalizacji. W razie wypadku lub każdej innej sytuacji wymagającej pilnej interwencji system umożliwia wezwanie właściwych służb ratowniczych na miejsce zdarzenia w sposób automatyczny lub przez wciśnięcie przycisku „SOS”. Serwis jest dostępny nieodpłatnie 24 godziny na dobę i 7 dni w tygodniu. Dla zapewnienia większego komfortu możliwe jest nawiązanie kontaktu z platformą telefoniczną przez długie wciśnięcie przycisku z logo marki.
  • Bezprzewodowe ładowanie smartfona w miejscu przeznaczonym na odłożenie telefonu. Unikatowe rozwiązanie umożliwia indukcyjne ładowanie baterii licznych modeli smartfonów lub urządzeń kompatybilnych ze Standardem Qi, za pomocą podkładki ładującej wbudowanej w przeznaczony do tego schowek w konsoli centralnej. Dzięki temu nie trzeba korzystać z nieestetycznych i zalegających w kabinie przewodów i ładowarek. Bezprzewodowe przesyłanie energii elektrycznej odbywa się dzięki indukcji magnetycznej.

 

SZEROKA GAMA SILNIKÓW I CENY

Nowy Citroën Berlingo bezkompromisowo łączy nowoczesną stylistykę, komfort i praktyczność. Wykazuje się stabilnym zachowaniem w czasie jazdy i zapewnia wyjątkową przyjemność prowadzenia dzięki zastosowaniu nowej, lekkiej płyty podłogowej w zestawieniu ze sprawnymi silnikami najnowszej generacji o niskim zużyciu paliwa i ograniczonej emisji CO2.

 

Nowy Berlingo ma w swojej gamie silniki benzynowe i wysokoprężne spełniające wymagania wszelkiego rodzaju eksploatacji w ruchu miejskim jak i na szosie, które oferują pierwszorzędne osiągi z poszanowaniem dla środowiska naturalnego.

W Nowym Citroënie Berlingo, w zależności od wersji silnikowej, będzie dostępna też skrzynia biegów EAT8 o 8 przełożeniach, która zwiększa komfort jazdy na każdej trasie.

  • Gama silników benzynowych 1.2 PureTech:

PureTech 110 S&S z manualną skrzynią biegów o 6 przełożeniach dostępny od 61 900 zł oraz PureTech 130 S&S ze skrzynią automatyczną EAT8*,

  • Gama silników wysokoprężnych 1.5 BlueHDi:

BlueHDi 75 z manualną skrzynią biegów o 5 przełożeniach dostępny od 64 700 zł,

BlueHDi 100 z manualną skrzynią biegów o 5 przełożeniach – już od 70 000 zł,

BlueHDi 130 S&S z manualną skrzynią biegów o 6 przełożeniach dostępny od 76 800 zł lub automatyczną EAT8 od 91 300 zł.

* Silniki PureTech 130 S&S ze skrzynią EAT8 będą dostępne w drugiej połowie 2019 roku.

 

Zamówienia na Nowego Citroëna Berlingo można składać od 2 lipca.

WYMIARY

Długość: 4,40 m w wersji nadwozia M/4,75 m w wersji nadwozia XL

Szerokość: 1,85 m

Wysokość: 1,81 m (minimalna bez relingów dachowych/1,84 m minimalna z relingami dachowymi – zależnie od wersji)

Objętość bagażnika: 775 l w wersji nadwozia M/1050 l w wersji nadwozia XL

 

CENNIK NOWEGO BERLINGO

 

Ceny aktualne na dzień ich ogłoszenia lipiec 2018