Nowy Citroen Berlingo VAN – wszechstronny i komfortowy samochód dostawczy

Kultowy dostawczy Citroën Berlingo wprowadzony na rynek w 1996 roku i wyprodukowany w ponad 1,5 miliona egzemplarzy, ustępuje dziś miejsca trzeciej generacji samochodów przeznaczonych dla użytkowników biznesowych o nazwie Berlingo Van. 

 Podobnie jak wersja osobowa, na którą już można złożyć zamówienie, nowy Berlingo Van to prawdziwy skok pokoleniowy pod względem stylistyki i wyposażenia. Solidny i zgodny z kanonami marki, prezentuje dziś dużo więcej zalet użytkowych, które przekładają się na wyższy komfort i modularność. Zaprojektowany na miarę, aby mógł sprostać potrzebom wszelkich branży, jest dostępny w dwóch długościach nadwozia, M i XL.  Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów prezentuje także dwie wersje o odmiennym przeznaczeniu, „Worker”* i „Driver”**, różniące się między sobą wysokością prześwitu, poziomem wyposażenia i elementami ochronnymi. Jest idealnym partnerem dla wszystkich firm dzięki dużej ładowności, wyjątkowej łatwości dostępu i różnym konfiguracjom wnętrza kabiny Extenso® lub kabiny przedłużonej. Nowy Citroën Berlingo Van został zbudowany na nowej platformie, co zapewnia mu większą zwrotność oraz wyższy komfort i bezpieczeństwo. Rewolucjonizuje swój segment ofertą 20 systemów wspomagania prowadzenia i 4 technologii łączności on-line oraz silników najnowszej generacji, takich jak nowy silnik wysokoprężny 1.5 l BlueHDi czy też silnik benzynowy 1.2 l PureTech, a także nową automatyczną skrzynią biegów EAT8. Nowy Berlingo Van trafi do sprzedaży na początku 2019 roku.

Jeszcze przed pojawieniem się w salonach osobowej wersji Berlingo na jesieni tego roku, Citroën prezentuje trzecią generację dostawczej wersji Berlingo Van, przeznaczonej dla użytkowników biznesowych. W 2017 roku marka miała 9,7% udziału  w rynku samochodów dostawczych w Europie. Ze sprzedażą blisko 73 000 egzemplarzy uplasowała się na trzeciej pozycji. W segmencie furgonetek Citroën miał zawsze mocną pozycję i wytyczał nowe kierunki, tworząc legendarne modele 2CV, C15 i Berlingo czy też wprowadzając do niego pierwszy silnik wysokoprężny, pierwszą zintegrowaną stylistycznie z nadwoziem przestrzeń ładunkową i pierwszy model z trzema miejscami z przodu. Berlingo Van jest owocem niezwykle bogatego dziedzictwa i kontynuacją swoich bestsellerowych poprzedników.

 

Citroën Berlingo jest wręcz wzorcem „zmysłu praktycznego” dla użytkowników biznesowych. Model ten od początku zajmował liczącą się pozycję w segmencie i stale wprowadzał innowacje. Od debiutu rynkowego na całym świecie wyprodukowano ponad 1,5 miliona sztuk tego modelu, z czego 1,3 miliona w Europie i ponad 470 tysięcy we Francji. Cieszący się wyjątkową renomą Berlingo odnotował w 2017 roku na terenie Francji rekordowy wynik ponad 27 000 sprzedanych sztuk, co stanowi wzrost o 4% w porównaniu z 2016 rokiem. Również w tym roku sprzedano ponad 8 000 sztuk, co oznacza wzrost o 25% w pierwszym kwartale. Berlingo reprezentuje 40% sprzedaży lekkich samochodów dostawczych Citroëna i jest bestsellerem marki w tym segmencie. Pełen ambicji nowy Berlingo Van trzeciej generacji, który trafi do salonów sprzedaży na początku 2019 roku, chce powtórzyć sukces swoich poprzedników.

*Worker = wersja dla użytkowników dróg nieutwardzonych

**Driver = wersja dla użytkowników miejskich i pokonujących długie dystanse

Nowy Citroën Berlingo Van w skrócie:

 

01 – KULTOWY MODEL Z SILNĄ I NOWOCZESNĄ OSOBOWOŚCIĄ

Citroën, twórca koncepcji nadwozia ze zintegrowaną przestrzenią ładunkową, kontynuuje w nowej odsłonie historię vana nowocześniejszego niż kiedykolwiek. Nowy Berlingo Van wyróżnia się unikatową budową nadwozia i dającą poczucie solidności stylistyką, atrakcyjną dla wszystkich użytkowników biznesowych.

  • Nowy Citroën Berlingo Van wzbudza swoim wyglądem poczucie solidności i bezpieczeństwa. Budową różni się od swoich poprzedników: cechuje go wysunięta do przodu przednia szyba oraz krótki i wysoki przód, efekt zastosowania nowej platformy EMP2, dzięki której możliwe było znaczne skrócenie przedniego zwisu.
  • Specyficzny przód zapewnia wyższy poziom bezpieczeństwa w codziennym użytkowaniu. Jest spójny ze stylistyką marki Citroën i „starszego brata” Jumpy.
  • Nadwozie ma płynne kształty podkreślone dopracowanym rysunkiem boków oraz funkcjonalny tył.
  • Wnętrze zostało zaprojektowane z myślą o użytkownikach biznesowych. Wrażenie solidności i praktyczności potęguje lekki rysunek deski rozdzielczej z licznymi użytecznymi pokładowymi technologiami.

02 – KOMFORTOWY SAMOCHÓD STWORZONY „NA MIARĘ” POTRZEB UŻYTKOWNIKÓW – SAMOCHÓD DOSTAWCZY DO WSZELKICH ZADAŃ

Zgodnie z hasłem „Inspired by Pro” nowy Citroën Berlingo Van ma być idealnym partnerem dla profesjonalnych użytkowników. Wykorzystuje swoje mocne strony i oferuje rozwiązania dostosowane do każdej branży.

  • Stawia na rozwiązania tworzone na miarę i jest dostępny w dwóch rozmiarach M i XL o długości odpowiednio 4,40  i 4,75 m.
  • Wychodzi naprzeciw oczekiwaniom klientów, oferując dwie odmienne pod względem filozofii i przeznaczenia wersje „Worker” i „Driver”.
  • Jego wszechstronność i modularność widać na przykładzie kabiny Extenso® z trzema siedzeniami w pierwszym rzędzie oraz modułowej, przedłużonej kabiny z dwoma rzędami siedzeń, która mieści do pięciu pasażerów.
  • To najbardziej inteligentna i ułatwiająca codzienne użytkowanie koncepcja, z wyjątkowym dostępem do tylnej części nadwozia dzięki tylnej klapie bądź dwuskrzydłowym drzwiom, bocznym drzwiom przesuwnym, licznym, użytecznym na co dzień schowkom oraz dużą ładownością (do 1000 kg) przy zachowaniu znacznej szerokości między nadkolami, co pozwala na załadunek dwóch europalet.

03 – KOMFORT VANA, KTÓRY KORZYSTA Z NAJLEPSZYCH NOWOCZESNYCH ROZWIĄZAŃ

Nowy Berlingo Van świetnie czuje się w dzisiejszych czasach i nie musi niczego zazdrościć samochodom osobowym. Zapewnia wysoki komfort jazdy i optymalny poziom bezpieczeństwa dzięki:

  • nowemu układowi jezdnemu, który jest kwintesencją know-how Citroëna w zakresie zwiększania komfortu jazdy,
  • nowej platformie, zaprojektowanej z myślą o jak najlepszym dostosowaniu się do potrzeb klienta. Wykorzystanie wiedzy technologicznej marki i zastosowanie w przedniej części platformy rozwiązań z platformy EMP2 przełożyły się na większą zwrotność i większą liczbę zaawansowanych technologii,
  • rzadko spotykanemu w tym segmencie poziomowi technologicznemu z 20 ułatwiającymi codzienne życie systemami wspomagania prowadzenia. Należą do nich: wskaźnik przeciążenia pojazdu i system Surround Rear Vision, niespotykane w segmencie samochodów dostawczych, wyświetlacz przezierny Head-up Display, elektryczny hamulec postojowy, aktywny regulator prędkości z funkcją Stop dla skrzyni automatycznej, Active Safety Brake i 4 technologie łaczności on-line w tym Citroën Connect Navi oraz bezprzewodowa ładowarka do smartfonów,
  • odznaczającym się wysokimi osiągami i efektywnymi energetycznie silnikom najnowszej generacji: wysokoprężnym 1.5 BlueHDi i benzynowym 1.2 PureTech wraz z właśnie wprowadzaną do oferty automatyczną skrzynią biegów EAT8.