15 września 2020 – Hyundai zaprezentował Tucsona Nowej Generacji.

Rewolucyjna technologia i design.

  • Awangardowy projekt Tucsona Nowej Generacji to nie ewolucja, lecz rewolucja, jeśli chodzi o design marki Hyundaia
  • Dzięki innowacyjnym parametrycznym ukrytym światłom, opartym o najnowszą technologię, Tucson Nowej Generacji będzie prezentował się na drodze wyjątkowo
  • Topowy w klasie pakiet bezpieczeństwa wyznacza nowe standardy
  • Tucson Nowej Generacji oferuje największy w segmencie wybór zelektryfikowanych napędów, w tym klasyczny hybrydowy, hybrydowy plug-in oraz hybrydowy 48V

Model charakteryzuje się awangardowym designem i został zbudowany w oparciu o najnowocześniejsze technologie, wyznaczając nowe standardy w segmencie kompaktowych SUV-ów. Samochód oferuje także największy w segmencie wybór zelektryfikowanych napędów, co oddaje zaangażowanie marki Hyundai w ekologiczną jazdę.

Nowy Tucson to czwarta generacja bestsellera Hyundai. Ponad 7 milionów Tucsonów zostało sprzedanych na całym świecie od momentu wprowadzenia modelu na rynek w 2004 roku. 1,4 miliona sztuk sprzedano tylko w samej Europie, dzięki czemu Tucson stał się najlepiej sprzedającym się Hyundaiem w naszym regionie.

Dzięki nowym napędom, Tucson Nowej Generacji dopełnia zelektryfikowaną flotę SUV-ów Hyundai w Europie. Hyundai oferuje już na europejskim rynku elektryczną i hybrydową wersje modelu Kona, zasilanego wodorem NEXO oraz Santa Fe z napędem hybrydowym i hybrydowym plug-in. Wprowadzając dalszą elektryfikację modeli, Hyundai umacnia swoją pozycję producenta najszerszej gamy zelektryfikowanych układów napędowych.

Hyundai Tucson Nowej Generacji to model globalny. Będzie produkowany w kilku fabrykach na całym świecie i jest trzecią generacją Tucsona, która będzie produkowana w Europie w fabryce Hyundai Motor Manufacturing Czech (HMMC) w Nošovicach. Tucson drugiej generacji był pierwszym modelem produkowanym w HMMC. Lokalizacja fabryki Hyundaia w Europie podkreśla zaangażowanie producenta na rynku europejskim.

Parametryczna dynamika – rewolucyjny i wyjątkowy design nowoczesnego SUV-a

Tucson Nowej Generacji to rewolucja w projektowaniu samochodów Hyundai. Samochód otrzymał większy i szerszy korpus niż jego poprzednik. Muskularna sylwetka łączy dynamiczne proporcje i ostre kąty z pełnymi powierzchniami, co nadaje progresywnego wyglądu.

Tucson Nowej Generacji jest pierwszym SUV-em marki Hyundai, który został opracowany zgodnie z nową filozofią designu marki zwanej Sensuous Sportiness. Kierunek ten charakteryzuje harmonia pomiędzy czterema podstawowymi elementami: proporcjami, architekturą, stylistyką i technologią. Jej założeniem jest nadanie samochodom Hyundai zmysłowego i emocjonalnego charakteru, uzyskanego za pomocą innowacyjnych technologii i rozwiązań. Progresywna stylistyka Tucsona Nowej Generacji jest inspirowana koncepcyjnym SUV-em Hyundai Vision T, który został zaprezentowany na targach AutoMobility Los Angeles 2019.

Unikając tradycyjnych metod rysowania i szkicowania, projektanci Hyundaia przy użyciu algorytmów geometrycznych i najnowocześniejszej technologii cyfrowej opracowali futurystyczne elementy designu. Otrzymany projekt wykorzystuje linie, powierzchnie, kąty i kształty, tworząc bezprecedensową, odważną estetykę projektu, nazwaną Parametryczną Dynamiką.

Najbardziej wyrazistym elementem projektu jest przedni grill w kolorze ciemnego chromu, w którym ukryto światła do jazdy dziennej. Po włączeniu świateł grill zmienia swój wygląd, dzięki najnowocześniejszej technologii półprzepuszczalnych luster. 

Rzeźbione powierzchnie bocznych elementów nadwozia samochodu sprawiają wrażenie ciągłego ruchu do przodu, nawet podczas postoju. Naprężone, muskularne kształty samochodu płynnie łączą się z kanciastymi nadkolami, a stylowe felgi aluminiowe dopełniają mocnej i dynamicznej sylwetki. Sportową sylwetkę Tucsona podkreśla chromowana listwa o parabolicznym kształcie zakończona ostrymi krawędziami, która zaczyna się od lusterek bocznych, a kończy na słupku C.

Szerokie tylne lampy z ukrytymi parametrycznymi detalami świetlnymi oddają motyw przewodni projektowania modelu. Zupełnie nowy tylny zderzak również został pokryty parametrycznym wzorem. Tucson Nowej Generacji to pierwszy model Hyundaia, w którym zastosowano ukryte tylne wycieraczki, umieszczone pod spojlerem. Elementy projektu high-tech wieńczy gładkie szklane logo Hyundai, które wygląda na trójwymiarowe, ale w rzeczywistości nie wystaje z zewnętrznej powierzchni, w od różnieniu od tradycyjnych emblematów stosowanych przez producentów samochodów.

Kolory zewnętrzne

Klienci Tucsona Nowej Generacji mogą wybierać spośród dziewięciu kolorów nadwozia, w tym trzech nowych: Shimmering Silver, Amazon Grey i Teal. Ponadto. Opcja kontrastowego dachu w kolorze Phantom Black lub Dark Knight oferuje Klientom jeszcze większe możliwości personalizacji. Każdy kolor nadwozia można połączyć z dachem w kontrastowym kolorze.

  • Shimmering Silver – dostępny z dachem w kolorze Dark Knight
  • Amazon Gray – dostępny z dachem w kolorze Phantom Black
  • Teal – dostępny z dachem w kolorze Phantom Black
  • Phantom Black – dostępny z dachem w kolorze Dark Knight
  • Polar White – dostępny z dachem w kolorze Phantom Black
  • Engine Red – dostępny z dachem w kolorze Phantom Black
  • Sunset Red – dostępny z dachem w kolorze Phantom Black
  • Silky Bronze – dostępny z dachem w kolorze Dark Knight
  • Dark Knight – dostępny z dachem w kolorze Phantom Black

Wyrafinowane wnętrze łączy maksymalny komfort z technologią

Wejście do przestrzeni wnętrza Tucsona Nowej Generacji jest niczym wejście do starannie umeblowanego pokoju, w którym zapominamy o codziennych troskach. Tutaj przestrzeń, technologia i informacje harmonijnie się przenikają. Pionowa forma w pełni wkomponowanej konsoli środkowej została zainspirowana wodospadem. Dwie srebrne listwy ozdobne biegnące od środka deski rozdzielczej do tylnych drzwi harmonijnie łączą się z wysokiej klasy materiałami utrzymanymi w neutralnych odcieniach.

Bezproblemowa integracja wiodącej w segmencie technologii zapewni Klientom nowego Tucsona zaawansowane i konfigurowalne cyfrowe doświadczenie. Nowy ekran systemu multimediów i nawigacji o przekątnej 10,25 cala wypełnia środek pojazdu. Projektanci Hyundaia zrezygnowali z fizycznych pokręteł i przycisków. Wszystkimi funkcjami systemu multimediów i klimatyzacji można sterować za pomocą dotyku. Wysokiej jakości materiały we wnętrzu zapewnią nowy poziom komfortu.

Na nowy design wnętrza składają się obniżone wyświetlacze zegarów i odsłonięty zestaw wskaźników. W ten sposób uporządkowano powierzchnię i zwiększono poczucie przestronności. Szeroki grzbiet deski rozdzielczej płynnie łączy się z drzwiami, przyjemnie otaczając pasażerów.

Ergonomicznie umieszczony podłokietnik jest połączony z przyciskami do obsługi skrzyni biegów (shift by wire), co zapewnia intuicyjną obsługę, a jednocześnie nadaje samochodowi czysty i nowoczesny wygląd.

Pasażerowie mogą cieszyć się przyjemnym nastrojowym oświetleniem, które znajduje się w dwóch bocznych kieszeniach konsoli środkowej, w kieszeniach drzwi i wokół podkładki do indukcyjnego ładowania smartfonów. Oferuje 64 konfigurowalne kolory i 10 poziomów jasności, aby dopasować się do każdego nastroju, dając więcej możliwości personalizacji.

Ponadto Klienci mogą wybierać spośród trzech tonacji wykończenia wnętrza z tapicerką materiałową lub skórzaną, w tym jednokolorowej czarnej, dwukolorowej czarno-beżowej oraz Teal. Pakiet Teal zawiera czarne fotele z turkusowymi przeszyciami na siedzeniach, podłokietniku i dźwigni zmiany biegów. Turkusowe wstawki tekstylne znajdują się również na desce rozdzielcze i panelach drzwi.

Kolory wnętrza

  • Czarny (tkanina lub skóra)
  • Czarno-beżowy (tkanina lub skóra)
  • Teal (tkanina lub skóra)

Najnowocześniejsza technologia i łączność

Tucson Nowej Generacji został wyposażony w najnowszą technologię i funkcje łączności.

W pełni cyfrowy dualny kokpit składa się z nowego 10,25-calowego wyświetlacza cyfrowych zegarów i 10,25-calowego ekranu systemu multimediów i nawigacji. Przestrzeń wnętrza jest intuicyjna i zoptymalizowana pod kątem zaawansowanych technologii. Przykładowo, schematy kolorystyczne cyfrowych zegarów zmieniają się w zależności od wybranego trybu jazdy.

System multimedialny z 10,25 calowym ekranem dotykowym jest wyposażony w najnowszą wersję systemu Bluelink, który umożliwia wybór profilu użytkownika, nawigację w trybie pieszym po zaparkowaniu, informacje o ruchu drogowym, informacje o miejscach parkingowych i wiele innych. Ustawiony profil można przenieść do innych samochodów marki Hyundai oferujących tę samą funkcję. W swoim profilu Klienci mogą dodać dwa konta główne i jedno konto gościa oraz przesłać zdjęcie profilowe za pośrednictwem aplikacji Bluelink. Profil użytkownika przechowuje w chmurze preferencje użytkowników dotyczące multimediów, takie jak język, połączenie Bluetooth, ustawienia nawigacji i rozpoznawania głosu, a także ulubione stacje radiowe. Jeśli kierowca musi zaparkować samochód w promieniu od 200 metrów do dwóch kilometrów od celu podróży, można włączyć nawigację w trybie pieszym, aby wznowić jej prowadzenie w aplikacji Bluelink na smartfonie.

Tucson Nowej Generacji będzie miał funkcję integracji kalendarza, co oznacza, że użytkownik będzie mógł zobaczyć swój kalendarz Apple lub Google na centralnym ekranie. Synchronizacja odbywa się poprzez ustawienia aplikacji Bluelink. To jeszcze jeden powód, by pobrać i korzystać z aplikacji Bluelink.

Apple CarPlay i Android Auto w prosty i wygodny sposób pozwalają Klientom na odzwierciedlenie funkcjonalności smartfonów z systemem iOS i Android.

Inne funkcje informacyjno-rozrywkowe i łączności obejmują wysokiej jakości system dźwiękowy KRELL, ładowarkę indukcyjną do smartfonów w konsoli środkowej, oraz przednie i tylne porty USB dla jeszcze większej wygody, szczególnie podczas długich podróży.

Dodatkowo, usługi Hyundai LIVE podają w czasie rzeczywistym informacje o parkingach i lokalizacjach stacji paliw oraz ceny, a także informacje o pogodzie. Cele podróży lub punkty postojów również można przesyłać z aplikacji do systemu nawigacji samochodowej przed rozpoczęciem podróży.